Högkvalitativa e-postadresser till beslutsfattare

Hyr eller köp högkvalitativa e-postadresser som går direkt till svenska beslutsfattare.

Z

Snabb leverans av e-post

Vi levererar alltid på snabbaste möjliga sätt till dig. I de flesta fall har du informationen samma dag.

Z

Hög kvalitet med garanti!

Vi håller en väldigt hög kvalitet av e-postadresser och erbjuder dig vår Bisnis-garanti.

Z

E-post till ett bra pris

Det ska inte vara dyrt eller krångligt med e-postadresser, tag kontakt med oss redan idag.

E-postadresser

 

Nå ut till rätt beslutsfattare inom en viss målgrupp.

Att använda sig av e-postmarknadsföring är ett av de bästa verktygen att snabbt nå ut till en större massa på en gång. Men är inte kampanjen eller budskapet genomtänkt kan det få motsatt effekt. Beslutsfattares inboxar fylls snabbt med irrelevanta erbjudanden i form av spam och det är få saker under en arbetsdag som irriterar mer.

Vi på Bisnis har lång erfarenhet av e-postmarknadsföring och utformning av relevanta budskap till rätt publik. Tillsammans med dig kan vi ta fram rätt målgrupp av beslutsfattare och sedan optimera innehåll och konvertering för en lyckad digital kampanj.

Hyra eller köpa loss e-postadresser?

Du kan som kund hos oss välja ifall du vill köpa loss e-postadresser eller hyra e-postadresserna för ett visst antal utskick. Det finns fördelar och nackdelar med båda. Väljer du att köpa loss e-postadresserna är det dina, du står som adresskälla för framtida utskick och du kan använda dessa adresser så som du vill.

Väljer du att hyra e-postadresser så har du rätt att skicka på dessa ett visst antal gånger efter överenskommelse. Den stora fördelen med att hyra e-postadresser är priset, det blir billigare än att köpa loss dem. Plus att beslutsfattare och e-postadresser förändras i stor mängd varje dag ute i landet. När du hyr adresserna får du alltid tillgång till helt uppdaterade listor vid tidpunkt för utskicket.

Branschregister

I vårt branschregister kan du välja ditt urval av e-postadresser baserat på de vanligaste branscherna i Sverige. Självklart kan vi skräddarsy urvalet åt dig om du vill begränsa område eller bokslutsdata.

Länsregister

Vill du skicka mot företag inom ett visst län kan du enkelt köpa e-postadresserna hos oss. Passar bra för dig med en bred produktmålgrupp men snävare geografiskt läge.

Urval av beslutsfattare

Vi kan hjälpa dig att välja ut nyckelpersoner och beslutsfattare inom svenska bolag att skicka mot. Det kan vara till exempel: VD, Försäljningschef, Marknadschef, HR-ansvarig, IT-chef med flera.

Skräddarsytt urval

Våra målgruppsexperter hjälper dig med ditt urval, vi har lång erfarenhet och kan stötta dig genom hela processen för att hitta rätt målgrupp att skicka din kampanj mot.

Vi kan hjälpa dig med utformning och drift av kampanjen

Vi på Bisnis har lång erfarenhet av utformning och drift av digitala kampanjer. Vi har alltid fasta priser för olika delar av en digital kampanj och kan hjälpa dig med allt från utformning till att bolla idéer kring ditt erbjudande. Tag gärna kontakt med oss om du vill veta mer om digitala kampanjer.

> Läs mer om digitala kampanjer här!

Vad menas med adresskälla?

När du skickar ut en digital kampanj måste du ange adresskälla om du inte har något etablerat kundförhållande sedan tidigare. En adresskälla skall innehålla namnet på företaget samt kontaktuppgifter ifall mottagaren vill komma i kontakt med dig.

E-postmarknadsföring är ett av de bästa sätt att få nya relationer

Det är ett av de mest populäraste sätt för företagare att få kontakt med nya beslutsfattare. Sen är det viktigt att man har kompetens och förstår hur man kan optimera och förstår de grundläggande strategierna för e-postmarknadsföring. Även efterarbetet är av största vikt, att skicka ut en kampanj och hoppas på att kunderna trillar in kan hända. Men ofta är det efterarbetet som avgör hur kampanjens ROI-värde kommer att slå. Vi hjälper dig gärna med dessa delar också, tag kontakt med oss redan idag så kan vi berätta mer om hur vi hittar dina nya kunder!

 

Fredrik Qvicker

Fredrik Qvicker

Expert - E-postadresser

Fredrik är vår expert när det gäller e-postadresser. Ställ gärna en fråga direkt till Fredrik här.

Direktnummer: 08 – 121 540 50
E-post: fredrik.qvicker@bisnis.se

Vad kostar det?

Här kan du få ett prisförslag från oss direkt.

Se en testfil här

Tryck här för att se en testfil från vårt företagsregister.

Kul att du har en fråga, ställ den här!

Här kan du ställa en fråga direkt till områdesansvarig hos oss. Vi återkommer så fort vi kan till dig!

Vanliga frågor och svar kring e-postadresser

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får angående e-postadresser

Köpa loss eller hyra e-postadresserna?

Genom att köpa e-postadresser kan du återanvända dem för alla dina kommande kampanjer. Detta passar bra för dig vars målgrupp är konstant över tid.

Om du väljer att hyra e-postadresser får du endast tillgång till dem för en kampanj, men i gengäld är priset lägre. Detta passar utmärkt för kampanjer med tydlig direktbearbetning.

Vilka företag får jag kontakta och vad är etiskt rätt?

Alltid när det gäller utskick om erbjudande och kampanjer till företag gäller det att nå ut till rätt målgrupp. Att skjuta med hagelbössa ut mot ett stort urval är inte en bra idé och kommer inte leda till någon bra försäljning. Det första steget är att plocka fram rätt målgrupp, t.ex. branschurval, historisk utveckling, storlek på bolag, olika typer av befattningshavare med mera.

Teoretiskt sätt får du e-postmarknadsföra mot vilka andra bolag som helst, då vi är väldigt måna om vårt egna företagsregister har vi tydliga riktlinjer och bestämmelser för hur ofta, hur brett och hur mycket utskick ett register tål. Det innebär att vi inte spammar några utskick, och vi skickar inte ut orelevanta kampanjer mot för breda publiker. Tack vare detta håller vi hög nivå och ett fräscht Företagsregister vid liv.

Adresskällan ska vara med när det inte finns något etablerat kundförhållande.

Om det inte finns något etablerat kundförhållande i ett E-postutskick till ett företag eller befattningshavare som kontaktas i sin yrkesroll, ska du enligt MFL (Marknadsföringslagen) ange adresskälla för utskicket. En adresskälla ska innehålla namnet på företaget som adresserna härstammar ifrån samt kontaktuppgifter ifall personen i fråga vill ta kontakt med aktuell källa för utskicket.

Det finns två typer av hantering av e-postadresser för ett utskick, antingen hyr du e-postadresserna för ditt urval eller så köper du loss e-postadreserna för ditt utskick. Köper du loss e-postadresserna anger du enkelt din egna databas eller dig själv som källa. Hyr du e-postadresserna av oss så kommer du få tydliga riktlinjer från vårt håll om vad som ska stå med i utskicket och var i utskicket detta ska stå.

Utskick till privatpersoner, vad gäller då?

Företag som samlar in e-postadresser för vidareförsäljning eller nyttjande i egen verksamhet bör veta att huvudregeln är; att man som företag endast får skicka kommersiell e-post till privatpersoner som i förväg samtyckt till detta. Samtliga av våra kontakter och e-postadresser till privatpersoner är giltiga att skicka till då mottagarna godkänt ett samtycke att vara med och ta emot kommersiell e-post.

Avanmälan (opt-out) ska finnas med i ditt utskick.

Enligt MFL (Marknadsföringslagen) ska varje E-postmeddelande erbjuda mottagaren en möjlighet att tacka nej till ytterligare e-postutskick från den aktuella avsändaren. Ett sådant ”Nej-tack” kallas också för en Opt-Out. Det vanligaste är att man har en sådan länk längst ner i sitt utskick och där man enkelt får en kvittens när man är avregistrerad.

%

Genomsnittlig andel av mottagare som öppnar i mobilen

%

Vårt snitt på felaktiga e-postadresser